Mažeikių švietimo centro bendradarbiavimo projektai 2025 metais
MOKYMOSI NUOTYKIS DĖL MŪSŲ IR JŪSŲ ASMENINIO AUGIMO:
Mažeikių švietimo centro komanda gilino savo žinias apie suaugusiųjų psichinę sveikatą mokymuose Turkijoje, kuriomis dalinsis su kolegomis ir kitais besimokančiaisiais
Gegužės 19–25 dienomis Mažeikių švietimo centro direktorė Laima Petrulevičienė, projektų vadovė Agnė Grigalauskė ir savanorė Kamilė Dimaitė dalyvavo mokymuose „Bridge to Balance“, kuriuos organizavo organizacija „Edu Excellence“ Antalijoje, Turkijoje. Šis projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis.
Projekto tikslas – didinti pedagogų ir besimokančių suaugusiųjų informuotumą apie psichikos sveikatą bei užtikrinti tinkamą paramą tiek darbuotojams, tiek mokiniams.
Mokymų poreikis iškilo natūraliai. Kaip teigia Mažeikių švietimo centro direktorė: „Nenuostabu, kad suaugusiųjų mokymosi dalyviai, derindami darbą ir mokslus, susiduria su stresu, perdegimu bei darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyros iššūkiais. Kaip suaugusiųjų švietimo įstaiga, suprantame, kokią įtaką tai daro visų – tiek darbuotojų, tiek mokinių – gerovei ir produktyvumui. Norime padėti jiems rūpintis savo psichikos sveikata, todėl šie mokymai yra puiki galimybė įgyti žinių ir praktinių įrankių šioje srityje.“
Per penkias mokymų dienas Mažeikių švietimo centro atstovės gilino žinias apie psichinę sveikatą, mokėsi streso valdymo metodų bei susipažino su praktiniais būdais, kaip kurti mokymuisi palankią aplinką, kurioje kiekvienas jaustųsi saugus ir vertinamas. Mokymų pradžioje vyko sesijos apie psichikos sveikatos pagrindus, emocinį sąmoningumą bei streso prevencijos strategijas. Dalyvės aktyviai dalyvavo diskusijose, praktinėse veiklose ir refleksijose, kurios padėjo įsisavinti naujas žinias ir įgauti pasitikėjimo taikant jas kasdienėje veikloje.
Šie užsiėmimai – tai dalis Erasmus+ programos remiamų veiklų, kurios ne tik stiprina profesines kompetencijas, bet ir skatina tarpkultūrinį bendradarbiavimą tarp švietimo įstaigų Europoje. Mokymai buvo visapusiški – juos sudarė ekspertų vedami užsiėmimai, interaktyvūs seminarai, grupinės diskusijos ir kultūriniai vizitai. Ši patirtis ne tik skatino profesinį tobulėjimą, bet ir prisidėjo prie tarpkultūrinio supratimo gilinimo. Paskutinę mokymų dieną dalyvės lankėsi Muratpaşa Azize Kahraman visuomenės švietimo centre, kur susipažino su suaugusiųjų mokymo programomis bei bendravo su įstaigos vadove. Ji pasidalijo savo patirtimi apie tai, kaip kurti palaikančią, psichologiškai saugią atmosferą tiek darbuotojams, tiek besimokantiesiems.
Po mokymų grįžusi projektų vadovė Agnė Grigalauskė pabrėžė šių mokymų svarbą: „Šie mokymai leido pažvelgti į suaugusiųjų švietimą iš naujos perspektyvos. Dažnai kalbame apie mokinių gerovę mokyklose, tačiau suaugusieji taip pat susiduria su stresu, skuba, įtampa. Jiems papildomą spaudimą kelia bandymas suderinti mokymąsi su darbu ir šeima. Džiaugiamės įgiję vertingų streso valdymo priemonių, kurios padės mūsų tikslinėms grupėms stiprinti psichikos sveikatą ir ugdyti atsparumą“.
Tačiau projektas „Bridge to Balance“ dar nesibaigė – artimiausiu metu vyks dalijimasis patirtimi su kolegomis ir besimokančiais. Siekiant kurti aplinką, kurioje kiekvienas jaustųsi galintis teikti pirmenybę savo gerovei, planuojami mokymai bei praktiniai užsiėmimai, kurių metu bus toliau stiprinama visų suinteresuotųjų šalių psichikos sveikata ir gerovė. Pedagogai bei suaugusieji besimokantieji bus skatinami aktyviau rūpintis savo emocine būsena ir ugdyti atsparumą.
Birželio 10 d. mokymų turinys ir įgyti įrankiai bus pristatyti Mažeikių švietimo centro darbuotojams ir suaugusiems besimokantiesiems. Kaip sako savanorė Kamilė Dimaitė: „Tai, kas gali padėti pasijusti geriau, nebūtinai reikalauja sudėtingų įgūdžių ar daug laiko – paprasti metodai gali padėti sustiprinti psichinę sveikatą čia ir dabar. Tokiais įrankiais planuojame dalintis ir tikimės, kad jie prisidės prie geresnės mokymosi aplinkos ne tik mūsų centre, bet ir už jo ribų.“
Birželio 19 d. projekto patirtis bei įgytos žinios bus pristatytos Kretingos rajono švietimo centro bendruomenei ir pedagogams.
Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Mažeikių švietimo centro bendradarbiavimo projektai 2024 metais
Teikta paraiška ir gautas finansavimas Erasmus+ mobilumo projektui „Bridge to Balance“ („Tiltas į pusiausvyrą“). KA1 – Sutarties numeris: 2024-1-LT01-KA122-ADU-000233427.
Pasirašyta programos „Erasmus+“ dotacijos sutartis su Nacionaline agentūra (Švietimo mainų paramos fondu) bei gautas finansavimas – 4428,00 eur (80 proc.).
Bendra projekto suma –5535,00 eur.
Centro darbuotojai turės galimybę tobulinti savo kvalifikaciją Tarptautiniame lygmenyje. Yra numatyta 3 darbuotojų mobilumo vizitas į Turkiją, kur bus sudaryta 5 dienas gilinti žinias ir įgūdžius suaugusiųjų psichinės sveikatos ir gerovės srityje, kuri šiandieniniame pasaulyje yra labai svarbi. Šios dienos įtampos kelia stresą, perdegimą ir susirūpinimą dėl darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyros. Kaip suaugusiųjų švietimo įstaigos darbuotojai, suprantame kaip šios problemos įtakoja gerovę ir produktyvumą. Šis projektas įgalina suaugusiųjų besimokančiųjų psichinės sveikatos gerinimą.
2024 m. vasario 27 d. vyko regioninis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų̨ projektas „Žaidžiame EKO pasaką“. Vadovės: Mažeikių lopšeliodarželio „Eglutė“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Loreta Tenienė ir Roberta Freimonienė, Mažeikių lopšelio-darželio „Buratinas“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Žubikienė, Mažeikių r. Viekšnių lopšelio-darželio „Liepaitė“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja Viktorija Butienė.
2024 m. kovo 1 d. vyko respublikinis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ir pedagogų gamtosauginis STEAM projektas „Pavasario iššūkiai: tyrinėju, atrandu“. Tikslas – įtraukti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus, pedagogus į aktyvią gamtosauginę STEAM veiklą, tyrinėjant keturias gamtos stichijas: Žemę, Orą, Vandenį ir Ugnį. Gamtosauginiame STEAM projekte kviečiami dalyvauti šalies ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų ugdytiniai, mokytojai, švietimo pagalbos specialistai. Vadovės: Mažeikių lopšelio darželio „Pasaka“ direktorė Alvinija Sušinskienė ir direktorės pavaduotoja ugdymui Alina Petravičienė.
2024 m. kovo 14 d. vyko rajoninis etnokultūrinis projektas „Pupų pėdielis“. Tikslas – ugdyti pagarbą žemaičių kultūrai, tarmei, populiarinti žemaičių tarmės vartojimą, skatinti pažinti žemaičių charakterį, būdą, jo ypatumus, jo skirtumus nuo kitų Lietuvos regionų gyventojų ,,Je žemaitis ožsispėrs, ta i debesi ispėrs“. Projekte kviečiamos dalyvauti Mažeikių rajono švietimo įstaigų ikimokyklinių, priešmokyklinių grupių, pradinių klasių etno komandos: lopšeliai-darželiai „Eglutė“, „Žilvitis“, Ventos progimnazija, Pavasario progimnazija, Židikų Marijos Pečkauskaitės gimnazija. Projektą organizuoja Mažeikių „Žiburėlio“ pradinė mokykla.